معرفي کتاب «امامت و ولايت روح ديانت»

معرفي کتاب «امامت و ولايت روح ديانت»
 

اين کتاب حاصل بخشي از تحقيقات و زحمات طولاني مدت حضرت آيت الله دکتر حسيني قزويني در موضوع ولايت اميرالمؤمنين عليه السلام است که به صورت کاملا علمي اما مختصر ارائه گرديده است.

همان طور که همه مي¬دانيم وظيفه ¬ي هر انساني، تحقيق و بررسي درباره¬ ي دين حق و پيروي از آن در زندگي¬ است و اين به معناي راه يافتن به سعادت و رسيدن به هدفي است که خداوند متعال ما را براي آن خلق کرده است.

هم اکنون که از ميان همه¬ اديان، حقانيت اسلام  بر ما روشن گشته و مفتخر به پيروي از پيامبر ختمي مرتبت حضرت محمد صلي الله عليه و آله شده ¬ايم، بر ما لازم است با تحقيق و بررسي مذاهب گوناگون اسلامي که هر يک خود را اسلام راستين دانسته و معتقدند که راه رسيدن به حقيقت نوراني اسلام هستند، مسير درست رسيدن به کمال ايمان و حقيقت گوهر دين مبين را يافته و با تمسک به آن به هدايت دست يابيم.

کتاب پيش رو حاصل بخشي از تحقيقات و زحمات طولاني مدت حضرت آيت الله استاد دکتر حسيني قزويني در موضوع ولايت اميرالمؤمنين عليه السلام است که به صورت کاملا علمي اما مختصر ارائه گرديده است.

ايشان معتقدند که بر همه مؤمنين لازم است اعتقاد خود به ولايت اهل بيت عليهم السلام را با استفاده از منابع صحيح و معتبر اثبات کنند و بر همين اساس جزوه کوچکي از مباحث ايشان با عنوان "اثبات امامت در پنج دقيقه" تهيه گرديد و در اختيار مخاطبين قرار گرفت که کتاب پيش رو تنظيم و تکميل شده آن جزوه مختصر است.

اين کتاب در هفت بخش سامان يافته است که پس از طرح ضرورت تحقيق از مذهب و اثبات ولايت حضرت علي عليه السلام از قرآن و روايات اهل سنت، به صورت خلاصه نقد ادله خلافت خلفاي اهل سنت با شيوه علمي و محترمانه مطرح شده است.

عناوين فصول کتاب عبارتند از:

1- ضرورت تحقيق و بررسي درباره ي مذهب
2- چرا شيعه خود را فرقه ناجيه ميداند؟
3- خلافت حضرت علي عليه السلام براساس منابع اهل سنت
4- واقعه عظيم غدير خم در منابع اهل سنت
5- نقد ادّله اهل سنت بر خلافت ابوبكر
6- خلافت عمر بن خطاب
7- خلافت عثمان

اميد است مؤمنين با استفاده از اين کتاب و تا حد امکان حفظ مطالب آن، جايگاه والاي اعتقاد به ولايت اميرالمؤمنين را به نمايش بگذارند.

لينک خريد اينترنتي کتاب «امامت و ولايت روح ديانت»
لينک دانلود فايل pdf کتاب «امامت و ولايت روح ديانت»

 

منبع: شبکه جهانی ولایت