امامت و ولایت روح دیانت

 

همان طور که همه می دانیم، وظیفه ی هر انسانی، تحقیق و بررسی درباره ی دین حق و پیروی از آن، در زندگی، است و این به معنای راه یافتن به سعادت و رسیدن به هدفی است که خداوند متعال ما را برای آن خلق کرده است.

هم اکنون که از میان همه ی ادیان، حقانیت اسلام  بر ما روشن گشته و مفتخر به پیروی از پیامبر ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله شده ایم، بر ما لازم است با تحقیق و بررسی مذاهب گوناگون اسلامی، که هر یک خود را اسلام راستین دانسته و معتقدند که راه رسیدن به حقیقت نورانی اسلام هستند، مسیر درست رسیدن به کمال ایمان و حقیقت گوهر دین مبین را یافته و با تمسک به آن، به هدایت دست یابیم.

کتاب پیش رو حاصل بخشی از تحقیقات و زحمات طولانی مدت حضرت آیت الله استاد دکتر حسینی قزوینی در موضوع ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) است که به کاملا علمی اما مختصر ارائه گردیده است.

ایشان معتقدند که بر همه مؤمنین لازم است که اعتقاد خود به ولایت اهل بیت علیهم السلام را با استفاده از منابع صحیح ومعتبر  اثبات کنند و بر همین اساس جزوه کوچکی از مباحث ایشان با عنوان "امامت درپنج دقیقه"حاضر گردید و در اختیار مخاطبین قرار گرفت که کتاب پیش رو تنظیم و تکمیل شده آن جزوه است.

این کتاب در هفت بخش سامان یافته است که پس از طرح ضرورت تحقیق از مذهب و اثبات ولایت حضرت علی (علیه السلام) از قرآن و روایات اهل سنت، به صورت خلاصه نقد ادله خلافت خلفای اهل سنت با شیوه علمی ومحترمانه مطرح شده است.امید است مؤمنین با استفاده از این کتاب و تا حد امکان حفظ مطالب آن، جایگاه والای اعتقاد به ولایت امیرالمؤمنین را به نمایش بگذارند.

منابع: 

موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر علیه السلام

تصویر: